NAK SIGN...GUEST BOOK

Monday, February 2, 2009

Free Palestine



Palestin... wilayah yang sedang diserang bertubi2 oleh Israel laknatullah. Ya Tuhan, selamatkanlah bumi anbia itu.. sama2 lah kita menderma untuk bantuan kemanusiaan kepada Palestin..
Boikot? St kurang setuju bab boikot memboikot ni. coz kalo kita boikot pun, kita nak menjatuhkan ekonomi siapa sebenarnya. Amerika... sape lak Amerika tu. rakan dagangan kita yang antara terbesar kan. so kalo ekonomi Amerika merudum siapa yang kene tempias, kita kan. tengok jela ngan ekonomi Amerika n dollar yang menjunam sekarang ni. Ramai pekerja kat sini kene berenti. company banyak tutup... sebab apa? sebab ekonomi Amerika jatuh yang menyebabkan ekonomi dunia seluruhnya terjejas sebab perdagangan sume guna matawang Amerika. so sape2 yang masih nak memboikot tu..teruskan lah !
Lagi satu pasal memboikot KFC, apa rasionalnya? memang akan terjejas...tapi diorang terjejas sikit sangat. sebab diorang francisor...kita orang Malaysia ini francaisee..Johor Holdings...syarikat bumiputera islam adalah owner KFC Malaysia. so kalo korang boikot KFC, korang sebenarnya boikot KFC Malaysia...boikot KFC Malaysia maknanya boikot perniagaan orang islam n orang melayu...apalah gunanya. Lagi pulak kalo korang boikot KFC, banyak lagi rakan dagangan KFC (yang rata2nya kepunyaan melayu) akan terjejas teruk...paling dapat impak besar adalah Ayamas Holdings..pembekal ayam untuk KFC. Pizza hut n banyak lagi juga bergantung pada Ayamas...so pada yang memboikot tanpa usul periksa, teruslah memboikot. biar ekonomi orang malaysia seluruhnya terpalit. jangan kita meludah ke langit atau menepuk air di talamnanti kene muka sendiri baru tau..bye...St



St

No comments:

Post a Comment

Komen la kalau berani..komen !