NAK SIGN...GUEST BOOK

Thursday, August 21, 2008

Pocong - Series Movie

Salam... macam menarik citer pocong ni. Tapi pocong tu ape sebenarnye ek??? Dikatakan... Pocong...atau

Hantu bungkus atau juga dikenali sebagai hantu punjut atau hantu pocong merujuk kepada sejenis makhluk yang berbentuk seperti mayat yang dibungkus dengan kain kafan.

Hantu bungkus sering dikatakan mengusik orang yang lemah semangat, dan akan bergerak dengan meloncat seperti hantu cina, atau bergolek. Ia dikatakan mampu bergerak sepantas kereta, bergerak seiring dengan kereta yang dipandu oleh mangsa usikan mereka.

Hantu bungkus tidak dipelihara dan terdapat secara bebas. Kemungkinan hantu bungkus adalah jelmaan jin yang menganggu manusia.

Lihat juga Hantu dalam masyarakat Melayu.

Mereka yang berani menangkap hantu bungkus dikatakan mampu mendapat kekayaan yang banyak. Ini kerana dikatakan, dalam bungkusan tersebut terdapat wang yang banyak.

Pengamal ilmu sihir atau ilmu sesat ini adalah satu perbuatan syrik dalam ugama Islam. anda boleh berlari zig-zag..kerana hantu bungkus hanya bergerak lurus..

Tapi...apa2 pun, bagi St...ni semua adalah angkara Jin n syaitan yang nak menyesatkan manusia...Bukankah dah jelas dalam Quran yang jin n syaitan tu boleh menyamar ataupun menyerupai bermacam2 bentuk..Hum..itulah pandangan St..apa2 pun meh layan siri filem pocong ni...St cuma dapat Pocong 2 n 3 je...sape2 yang ader link untuk filem yang pertama post2 la ye...tq...St



No comments:

Post a Comment

Komen la kalau berani..komen !